Vežbati “core” ne znači samo raditi trbušnjake…


Ispostavilo se da je to samo delimično tačno, jer „core“ obuhvata širu regiju. ”Osim trbušnih, aktiviraju se i mišići kukova, leđa i ramena”.

”Mišići središta funkcionišu kao jedna snažna celina, a sastoje se iz tri grupe”, kaže Dragana. “Prvu grupu čine duboki mišići leđa i stomaka. Oni se nalaze blizu kičme i njihova je funkcija da joj pružaju potporu. U drugu grupu spadaju površinski mišići stomaka i leđa. Površinski trbušni mišići kontrolišu položaj karlice i rebara i omogućavaju nam da rotiramo i savijamo trup prema napred. U ovoj grupi su i površinski leđni mišići koji opružaju trup. Treću grupu čine mišići i vezivna tkiva koja omogućavaju da se snaga prenese s donjih na gornje ekstremitete.

Zašto je važan snažan “core”? On ima veliku ulogu pri obavljanju svakodnevnih fizičkih aktivnosti. “Core” stabilizuje telo, što nam omogućava da se krećemo ili da stojimo bez gubitka ravnoteže. Ako patite od bolova u leđima, a danas, u vreme kada ljudi sede više nego ikada ranije tokom istorije, morate raditi na tome da ojačate mišiće “cora”. To je najbolji način da vaša kičma dobije podršku.

 

Advertisements

Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s