Moje ovsene palecinke


Skoro sasvim obične tanke palačinke – jednako brze i lake za napraviti, jednako tanke, savitljive i svijetle kao klasične na koje smo svi navikli. Moram pomenuti da su meni ukusnije, ali ono što je važno, sasvim sigurno su hranljivije i zasitije. Šta kažete, možda biste ih mogli napraviti za doručak uskoro?! 🙂

Tanke ovsene palačinke
Recept koji vam danas predstavljam trebalo je da se nađe na blogu još mnogo ranije, s obzirom na to da se u kod nas odomaćio još od ljeta. Razlog za to odlaganje što sam se tek nakon mnogo mnogo isprobavanja ubijedila da je nemoguće utvrditi savršeno precizne mjere. Naravno, zapisala sam one najvjerovatnije, ali moraćete se malčice osloniti i na osjećaj. Obratite pažnju na to kako se smjesa razliva u tiganju, ako je spora, dodajte tečnost, ako je mnogo tečna, sačekajte koji minut. Trik je u tome. 🙂

Palačinke sa ovsenim pahuljicamaVećina nas ima neki svoj recept za obične tanke palačinke. Moja verzija je da na dva jaja stavim oko 300g brašna i 600ml tečnosti, obično pola voda, pola mlijeko. Pošto obično ne pravim „bijelu“ verziju, onda dotjerujem količinu u zavisnosti od toga koliko određeni tip brašna upija. Ne ulijem sve odjednom, dodajem postepeno, a često moram povećati i sveukupnu mjeru.

Ovdje se ne morate držati baš toliko osjećaja :), radi se o sitnim varijacijama. Naime, zavisiće od nekoliko faktora, a to je najprije da li koristite ovseno brašno ili pahuljice i da li mutite ručno ili u blenderu. Osim toga, samo ovseno brašno se prilično razlikuje od proizvođača do proizvođača, što je čini mi se da je to slučaj i uopšte sa brašnom od cijelih žitarica, naročito bezglutenskih. Takođe, utiče i veličina jaja, kao i sam tip tečnosti koju koristite. Ovdje govorimo o nekih 100ml-120ml, ali ono što je zanimljivo je će palačinke postati nešto gušće stajanjem, pa čak i ako pretjerate, malo sačekajte i za pet minuta će biti kako treba.

Zobene bezglutenske palačinkeE sad, ono najvažnije! Zašto biste odabrali ove palačinke umjesto onih običnih koje se spremaju u skoro svakoj kući kod nas?

Paaa, zato što su zdravije, odnosno mnogo hranljivije i bolje za vas! Ukusne su, mekane i savitljive, možete ih jesti i u slatkoj i slanoj verziji, a osim toga što vam za prvi put mogu djelovati neobično, nema ni jednog razloga zašto njima ne biste zamijenili obične.

Bogatije su, napravljene su samo od ovsa, a na tu mjeru je potrebno više jaja nego za klasične (pa bi se mogle nazvati i proteinske). I ovseno brašno i pahuljice nastaju od cijelog zrna, tako da su svi hranljivi sastojci sačuvani, što apsolutno nije slučaj sa bijelim pšeničnim brašnom, koje je samo čista energija – ništa vlakna, bjelančevine, minerali ili vitamini.

Pisaću vam već o ovsu, ali ukratko da pomenem da se radi o sjajnoj žitarici koju bi svakako trebalo uvesti u svakodnevnu ishranu. Njen glavni „adut“ su kvalitetni ugljeni hidrati, a naročito vlakna – rastvorljiva i nerastvorljiva u vodi. Zahvaljujući njima, ovas (ovsene pahuljice i ovas u svim oblicima gdje je žitarica prerađena u cjelini) je dobar za nas jer sporo i ravnomjerno podiže nivo šećera u krvi, utiče na snižavanje lošeg i ukupnog holesterola, a da ne pominjemo i to što nas duže drži sitim i sjajan je za probavu.

Da ponovim, predlažem da ih probate prije svega zato što su dobre, ali su i takođe ukusne i imaju sve karakteristike običnih palačinki, pa nemojte misliti da „zdravo“, mora biti i dosadno i nedovoljno ukusno! 😉

Palačinke sa ovsenim brašnomOvas je prirodno bez glutena, pa bi se mogle nazvati i „bezglutenske ovsene palačinke“. Međutim, ukoliko bolujete od celijakije ili imate netolenciju na gluten, obavezno kupite brašno ili pahuljice na kojima je naglašeno da ga ne sadrže. Radi se o tome da se ovas najčešće prerađuje na mjestima gdje i pšenica (ili raž ili ječam), pa uvijek postoji rizik da nije sasvim „čist“.

Najbrži način da napravite ove palačinke, a da pri tom isprljate samo jednu činiju, je da sve ubacite i umutite ručnom mutilicom. U tom slučaju morate koristiti brašno. Ukoliko ga baš nema u radnjama gdje živite (provjerite radnje koje prodaju zdravu hranu), onda se bacite na pahuljice. Nemojte pokušavati da ih usitnite u nekoj sjeckalici, jer teško da ćete dobiti puderastu smjesu, a takve palačinke će biti zrnaste i ne mnogo privlačne. Rešenje je u blenderu (dakle, „sjeckalica“ koja radi sa tečnom smjesom, ne multipraktik), svi sastojci se fino izmiksaju dok ne dobijete glatku smjesu. Iz nekog razloga, neophodno je dodati više tečnosti, a tako je i u slučaju da blendirate smjesu i kad koristite brašno. Pročitaćete već više ispod, a ne smijem propustiti da vas zamolim da mi javite utiske – i dobre i loše! 🙂

Mali dodatak! 🙂 Dobila sam informaciju da se ovsene pahuljice mogu usitniti u mlinu za kafu, a pada mi na pamet da bi moglo i u onim starinskim mlinovima za šećer (da se pretvori u šećer u prahu). Ako imate nešto od toga, a nemate blender ili ne možete pronaći ovseno brašno, dajte im šansu. 🙂

Advertisements

Оставите одговор

Молимо вас да се пријавите користећи један од следећих начина да бисте објавили свој коментар:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s